Sfaturi pentru un somn bun în timpul nopţii

Home » Articole » Sfaturi pentru un somn bun în timpul nopţii

Aceste recomandări sunt prezente sumar în acest tabel: unele sunt bazate pe cercetări actuale, iar altele sunt simple opinii ale experienţelor în domeniu.somn bun

Program regulat de somn
Stabiliţi un program regulat de mers la culcare şi de trezire. Puneţi ceasul să sune la o anumită ora în fiecare dimineaţă şi treziţi-vă la ora fixată, indiferent cât de puţin aţi dormit. Fiţi consecvent în ceea ce priveşte somnul de după-amiază. Dormiţi după-amiază sau nu; când somnul în această perioadă a zilei este doar ocazional, s-ar putea să nu dormiţi bine noaptea repectivă. De asemenea, trezirea la ore târzii în zilele de sfârşit de săptămână poate dezechilibra ciclul de somn.

Alcoolul şi cofeina
Consumul unui paharel de alcool înainte de culcare vă poate ajuta să adormiţi, dar va tulbura ciclul de somn şi poate cauza trezirea mai devreme în ziua următoare. În plus, evitaţi băutura cofeinizată ( cum ar fi cafeaua sau cola) cu câteva ore înainte de culcare. Cofeina acţionează ca un stimulent chiar şi asupra acelora care pretind că nu sunt afectaţi de ea, iar organismul are nevoie de 4-5 ore pentru a elimina cantitatea de cofeină din sânge. Dacă trebuie să beţi ceva înainte de culcare – încercaţi laptele; există o dovadă clară care susţine vorba din popor că un pahar cu lapte înainte de culcare te ajută să dormi.

Consumul de alimente înainte de culcare
Nu mâncaţi prea mult înainte de a vă duce la culcare, deoarece aparatul digesiv are de lucru câteva ore după aceasta . Dacă neaparat doriţi să mâncaţi ceva înainte de culcare, luaţi o gustare uşoară.

Exerciţii fizice
Exerciţiile fizice regulate vă vor ajuta să dormiţi mai uşor, însă nu vă angajaţi la exerciţii di
ficile chiar înainte de culcare.

Pastile pentru somn
Fiţi precaut la folosirea pastilelor pentru somn! Orice tip de pastilă tinde să dezechilibreze ciclul de som, iar folosirea pe termen lung duce inevitabil la insomnie. Chiar şi în nopţile înaintea examenului, evitaţi folosirea pastilelor pentru somn. O noapte grea tinde să nu afecteze performanţa din ziua urmatoare, în timp ce ameţeala produsă de consumul unor astfel de pilule o poate afecta.

Relaxarea
Evitaţi gândurile stresante înainte de a merge la culcare şi angajaţi-vă în activităţi uşoare, care vă ajută să vă relaxaţi. Încercaţi să faceţi acelaşi lucru în fiecare seara înainte de a merge la culcare, cum ar fi o baie fierbinte ori audiţia unei melodii relaxante. Căutaţi ca temperatura camerei să fie cât mai confortabilă şi să rămână constantă pe timpul nopţii.
Când totul esuează
Dacă sunteţi în pat şi aveţi probleme în a dormi, nu vă ridicaţi. Staţi în pat şi relaxaţi-vă. Dar dacă şi acest lucru eşuează şi deveniţi tensionat, atunci, pentru o scurtă perioadă, daţi-vă jos din pat şi executaţi o activitate odihnitoare care să reducă axietatea. Să faceţi flotări sau alceva asemnător pentru a vă relaxa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Vremea

Footer Column 3

This is a widgetised area. Fill it with content from the Widget Admin area.

Footer Column 4

This is a widgetised area. Fill it with content from the Widget Admin area.

A wordpress theme from BWThemes